Teknisk SEO er udgangspunktet for god søgemaskineoptimering

Hos KTJ-Media.dk har vi mange års erfaring med alle de tekniske aspekter af SEO, det kan være alt lige fra URL struktur, indekseringsproblemer og HTTP Headers til korrekt brug af HTML, performance optimering/hastighedsoptimering og sikring mod dobbelt indhold.

Vores mere end 15 års erfaring med programmering og udvikling af hjemmesider, og mere end 10 års erfaring med SEO med netop fokus på det tekniske, gør at du vil få en stærk teknisk samarbejdspartner som vil kunne løse de fleste problematikker du står over for.

Kontakt os i dag – eller læs videre for at blive klogere på teknisk SEO

Hvad er Teknisk søgemaskineoptimering

Teknisk optimering, eller teknisk SEO er alle de ting vi gør på en hjemmeside for at Google og andre søgemaskiner forstår og fortolker hjemmesiden som vi vil, samt indeksere og viser de sider vi vil. Teknisk SEO er et af de områder hvor flest hjemmesider har mangler, huller og i det hele taget det område hvor hjemmesideejere ikke tænker over før skaden er sket.

Det vil blive billigere i længden, både hvad angår implementering/programmering, men også hvad angår tab af mulige kunder. Hvis du følger vores anbefaling, at man skal tænke over teknisk seo før en hjemmeside kommer online, og endnu bedre, tænk over det før du indhenter tilbud på en hjemmeside, da du nemmere vil kunne finde det hjemmesidesystem som opfylder de tekniske SEO krav.

Teknisk SEO er avanceret søgemaskineoptimering

Det er ingen hemmelighed, at SEO kræver at man sætter sig ind i en helt del ting. Teknisk søgemaskineoptimering er SEO på et højere plan, og kræver typisk at man forstår og behersker kode og programmering på flere plan. Det kan fx være PHP, HTML, Apache Htaccess, JavaScript mf. og ikke mindst, kræver det også at man forstår og hele tiden følger med i hvornår og i hvilke situationer det er bedst at gøre det ene frem for det andet, man skal altså have en meget bred viden.

Når det så er sagt, kan man ved mange af de ting man løser med teknisk SEO, ligestille det med brugervenlighed på hjemmesiden. Nogen vil måske sige, ahh det kan da ikke passe, det er jo avanceret SEO. Og ja det er det også, men:

  • Har du nogen sinde på din eller andres shop set relaterede produkter under eller sammen med det produkt du kigger på? Eller hvad med en shop eller en hjemmeside hvor der på forsiden er vist de nyeste produkter, blogindlæg og sider?
  • Har du på noget tidspunkt skulle 301 redirecte (omdirigere) en side til en anden, så brugeren ikke får en standard 404 ikke fundet fejl side?

Alt sammen er til for at brugeren skal få nemmere ved at få fat på det de søger, men samtidig er de også til for at dine nye sider, produkter og blogindlæg bliver indekseret, og tillagt værdi via automatisk intern linkbuilding som er relevant for brugeren og Google, og selvfølgelig dig, da du jo kommer højere i søgeresultatet, og skaber mulighed for at brugeren bliver på siden, samtidig med de måske køber mere.

Teknisk SEO / Teknisk optimering dækker over rigtig mange punkter, og første step i at finde fejl, mangler og nye muligheder er via en SEO analyse, som du kan læse mere om her.

Kontakt os i dag – eller læs videre på vores hjemmeside om søgemaskineoptimering